• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59561
+
-

اختصاص ۴۰ میلیون یورو  برای تکمیل مترو قم

شهردار قم گفت: در جلسه‌ای با ریاست مجلس قرار شد که ۴۰ میلیون یورو از ارزهای در اختیار قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در چین به تأمین تجهیزات مترو قم تخصیص یابد. به گزارش مهر، «سیدمرتضی سقائیان‌نژاد» در دیدار با آیت‌الله علوی بروجردی اضافه کرد: درخصوص مونوریل نیز برنامه‌‌ریزی کردیم که بتوانیم مسیر آن را تا میدان مطهری به اتمام برسانیم. وی نخستین گام فعالیت‌های شهرداری را تدوین برنامه قم ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: سال سوم در برنامه دنبال می‌شود و شاهد تحقق بالای ۹۷ درصدی برنامه‌ها در مدیریت شهری هستیم.

استاندار با بیان این‌که شهرداری تا سال ۱۴۰۰ برنامه دارد و قم ۱۴۰۵ در حال تدوین است اظهار کرد: همه فعالیت‌های شهرداری باید طبق این برنامه انجام شود.

سقائیان‌نژاد گفت: در برنامه پیش‌بینی کردیم که تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۷ متر‌ مربع فضای سبز به ازای هر شهروند داشته باشیم و اکنون به نزدیک به ۱۹ متر‌ مربع رسیده‌ایم. وی ادامه داد: هر سال بیش از ۲۷۰ هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه می‌شود و پساب و آب مورد نیاز تأمین شده و صرفه‌جویی در مصرف آب جزو اولویت‌های شهرداری است. 

شهردار با تأکید بر این‌که در حوزه عمرانی توانستیم طرح‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم بیان کرد: پروژه‌هایی که برای سال ۹۸ داریم بالای ۸۰۰ پروژه است که شامل تقاطع غیرهمسطح خیابان کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره)، ادامه بلوار جمهوری، ادامه بلوار عمار یاسر، تکمیل تقاطع غیرهمسطح ولیعصر، تکمیل بلوار فردوسی به طول ۲۵ کیلومتر، اجرای تقاطع غیرهمسطح بلوار پیامبر اعظم و فردوسی، تکمیل تقاطع غیرهمسطح امینی بیات و… است. شهردار قم با اشاره به ساخت پارک هزار هکتاری شهر قم افزود: این پارک از جنوب دانشگاه مفید شامل پارک کوثر، باغ پرندگان، بوستان زائر، بوستان خضر، بوستان شهدای گمنام و… تا 
کوه دوبرادران است.


مونوریل قم باید به سرانجام برسد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که پروژه مونوریل همچون داغی است که مردم قم همواره با آن درگیرند‌ گفت: این پروژه باید به سرانجام برسد، حتی اگر برای استفاده تفریحی است. آیت‌الله «سیدمحمدجواد علوی بروجردی» در این دیدار با اشاره به زیرساخت‌ها و امکاناتی که برای جذب زائر در شهر لازم است افزود: همان‌طور که شهر درآمد از حضور زائران خواهد داشت هزینه‌هایی هم به سبب حضور زائران به آن وارد می‌شود، در حالی که اکثر این هزینه‌ها بر دوش شهرداری است و شاید صرفه اقتصادی به شهرداری نرسد.  

وی با اشاره به پروژه مونوریل قم گفت: این پروژه باید از این وضعیت خارج شود و هزینه لازم انجام شود تا شکل شهر تغییر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید